Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Fantastisk vecka med ett trist slut!

Av Marie Anderberg - 27 mars 2011 15:56

Hemma igen efter en helt underbar vecka i Portugal som innehöll precis allt jag kunnat önska mig och lite till. Men hemresan blev fasansfull....bland det värsta jag varit med om....! Sista natten på ridcentret blev jag sjuk,vaknade lördag morgon som ett vrak...som kräkte..hela tiden..med 5 minuters mellanrum! För den som aldrig provat på att flyga,byta flyg på hektiska flyplatser med en mage i komplett  uppror har jag bara en sak att säga,GÖR DET INTE! Stanna där du är,ta in på ett hotell,vad som helst,men inte fortsätt att res! Tanken slog mig i Lissabon,hitta en säng och lägga mig ner för att invänta en förbättring....men då var jag så skakig i benen att jag inte orka leta efter en utgång och skaffa en taxi! Upp på nästa flyg istället och kräka vidare....USCH! Men efter en natt hemma i min egen säng så mår jag bättre..lite matt idag,det skall erkännas men väldigt mycket bättre!

Har tagit mig en liten inspektions runda här hemma nu iallafall och allt är under fullständig kontroll! Alla djuren mår bra,inga fler lamm och den som kom har vuxit rejält under veckan jag har varit borta! Alla hästarna såg lika fina och nöjda ut som innan jag åkte så min vikarie får tilldelat allra högsta betyg! Han har verkligen gjort en enormt god insats!

Nu hoppas jag bara att formen börjar att återvända imorgon så jag kan ta tag i ridning och hästar här! Är iallfall mentalt super laddad...om än så lite matt i kroppen!  

 
 
Ingen bild

Ulla

27 mars 2011 17:51

Stackare! Vilken mardröm... matförgiftat? Skönt att du är på bättringsvägen nu i alla fall! Nu får du leva ett tag på den fantastiska vecka du har haft:-)!

Marie Anderberg

27 mars 2011 18:58

Ja,lite av en mardröm....men som du säger så kommer jag att leva ett bra tag på veckan som varit! :)

 
Ingen bild

monica

28 mars 2011 08:25

Kräksjuka och flygresa är ju värsta mardrömmen!
Det räcker med kräksjuka hemma i badrummet som jag hade förra helgen -man är inte så tuff i det läget, väldigt väldigt ynklig om sanningen ska fram.
Hälsn Monica

Marie Anderberg

28 mars 2011 08:50

Helt enig. Illa nog hemma,fasansfullt på resande fot! Aldrig någonsin prova att resa i det skicket...det var absolut både första och sista gången för min del!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards