Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Marie Anderberg - 21 mars 2011 16:26

Här på Hippikos verkar det som om sommaren redan har kommit! 22 grader varmt idag....grönt gräs...blommor...apelsiner på träden....i det stora hela väldigt sommarlikt! Och jag trivs!! Så skönt....detta livet passar mig betydligt bättre än 1meter med snö och -20 grader. Erkänner det!

Igår var det en ren resedag,startade klockan 6 på morgonen hemifrån och var här på rid centret vid 5 på eftermiddagen,ganska så slitsamt! Men det är värt varenda minut! Efter välkomst middag i går kväll var det bara sängen som gällde för att vara i någorlunda form till idag.

Första rid timmen klockan 10,så jag var en av dom som faktiskt fick lite sovmorgon idag,de mindre lyckligt lottade startade träningen redan 9. Första timmen idag blev tillsammans med min gamla favorit,Lusitano hingsten Ucifer. En vit sago häst som i mina ögon är en fullständig dröm att sitta på-. Bra,tyckte Heather,då tar vi tag i sits och grunderna....ojojoj! Såååå nyttigt,back to basic,utan en perfekt grund är det inget lätt att komma vidare....så det blev en slitsam lektion iallafall. Inga svåra grejor i sig...men när allt skall vara perfekt...då blev det jobbigt iallafall!

Nästa timme blev jag tilldelad Venturoso,en annan Lusitano hingst som jag också känner väl. En häst att vara koncentrerad och fokuserad på...i annat fall så skiter han fullständigt i vad ryttaren vill. Men jäklar när vi väl jobbar tillsammans...! Väldigt skojigt,och Denis som var min mark coach gav tummen upp..iallafall ibland!

En lektion kvar idag....mer grund och sits arbete för Heather...tror nog att jag kommer att sova gott i natt!

I det stora hela,än så länge en väldigt bra dag hittentills i ett härligt gäng,topp instruktörer,perfekt väder och fina hästar! Livet leker!

Ucifer,sagohästen och jag nu i morse. Strålande sol,rider i linne..och trivs som fisken i vattnet!

Fina,fina hästen!

Apelsiner på träden....det är något annat än snö drivor det! Jag är en sommar människa,det är bara till att konstatera!     

Ovido - Quiz & Flashcards