Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Marie Anderberg - 16 mars 2011 21:18

Efter gårdagens smärre chock med att lamningen redan är igång så insåg jag vikten av att skaffa mig en heltids vikarie till nästa vecka. Goda råd var dyra,mina ungdomar här är superduktiga...men alltför lite hemma. Skolor + jobb är tidskrävande och jag behöver någon som är HÄR. En av Mortens arbetar blev den lyckligt (???) utvalda. Han har iallafall visat stora kvalifikationer i att vara hjälpsam..nu är det bara en snabb utbildning i häst/bä/lamm skötsel som gäller. Hela dagen i dag har jag släpat runt på den stackaren...pekat,visat,förklarat,bannat och rosat i en salig soppa. Mannen såg slutkörd ut redan i förmiddags och hämtade en stor antecknings bok för att börja skriva ner alla direktiv! Alla MÅSTEN och sen då för att komplicera till det alla ABSOLUT INTE. En sida för allmännt goda råd,en sida för "om i fall att",en sida för klockslag.....Herregud,han måste ha trott att detta var världens mest absolut komplicerade arbete! Och sen då på toppen "nattvaket med lamningen och tillhörande livräddningskurs".  -Hur många dagar blir du egentligen borta,hackade han fram med en förtvivlad röst nu ikväll....och jag skäms nästan.

Ja,ja,det skall nog gå...vi har fler dagar att träna på....vi skall nog få fyllt den där anteckningsboken han går omkring med!

  Lite bilder från idag,Natascha hade varit ute och lekt i snön. Lösdrifts hästarna har ett ganska så stort område att härja på så länge det är snöföre.

  Jilguerita,passade på att stå och sola sig. Riktiga soldyrkare är hela gänget.

 

Allra sötaste lilla Olympic. Eller kanske inte sååå liten längre.

Fin iallafall!

Ovido - Quiz & Flashcards