Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Marie Anderberg - 14 mars 2011 21:13

Tror nog att jag tillhör den här typen av människa som alltid väntar...på något...som till slut dyker upp och då börjar jag omedelbart att vänta igen...och väntar. Det kan väl inte bara vara jag som är sådan? Just nu är det våren...jag väntar....kommer väl till slut får jag hoppas!

Det blev en tuff start på dagen,med den sista stora arbets insatsen med bä djuren. Vaccinering idag...och samma visa som innan...alla skall infångas,sprutas och färgmärkas. Vissa av dom ville INTE ha sin spruta och gode gud vad dom högdräktiga mammorna är tunga nu. Det var länge sedan jag var så trött och svettig. Min lilla "hobby" är minsann inte till att leka med! Men nu är det färdigt,bara att börja och VÄNTA på lammen! Då blir jag mild igen,små fina lätta lamm. Sååååå hanterbara!


Flera plusgrader ute och jag bestämde mig för att isen på ridbanan var så pass mjuk att broddarna skulle få fint fäste. Leal blev försöks kanin och det funkade helt ok. Jag var nog bara lite tröttare än vad jag skulle varit i utgångsläget. Pigg som sjutton var han men gammal och förståndig nog till att inte sprätta iväg hur som helst på isen. Lucifer fick också  jobba en stund,dock bara i skritt. Skyllde på isen...men får väl erkänna att varenda liten muskel i min kropp gjorde sig påmind om sin existens. HM! Faran för träningsvärk imorgon är nog överhängande!


I helgen har jag varit engagerad i det lilla huligan gänget med små pojkar. Inte dom minsta men gänget som blir 2 år till sommaren. Plus Helge då förstås. Ett jäkla trevligt litet gäng har det blivit! Fina att hålla på med och med små lustiga personligheter som fått mig att dra på smilbanden mer än en gång. Novato,Nebrijano och hispano araberna Nino och Nexico. Och så Helge förstås! Jag gillar dom skarpt! Det skall bli ett himla kul gäng att börja utbilda till ridhästar,men det är klart,får VÄNTA med det ett bra tag till.

Om det är någon som undrar hur det går med Helge,så har han faktiskt varit I sin hage efter chocken med ström i grind handtaget. Däremot så har han en ny hobby! Alla sin kamraters grimmor har han lärt sig att plocka av. Systematiskt,en efter en. Har redan tröttnat på att leta efter grimmor i snön,så jag tar själv av dom nu. VÄNTAR på att Helge skall komma på en ny aktivitet att roa sig med. Han är speciell han....

 

Nexico med Nino i bakgrunden. Tillhör det super trevliga grabb gänget!

Ovido - Quiz & Flashcards