Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Marie Anderberg - 2 mars 2011 17:46

Ja,våren alltså! Den kan med all säkerhet jäklas ett tag till, den här kung vinter men fler och fler vår tecken dyker upp i en stadig takt (inte bara min trötthet längre)! Vissa av flickorna här har börjat att brunsta,kan märka det på hingstarna som står och snusar förväntansfullt i luften och det har börjat att gnäggas mer och mer i deras hagar. Allra helst drama kungen Gepetto tycker helt plötsligt att hela gården har förvandlats till en väldoftande och intressant plats. Har fått förmana honom ett par gånger om det här med REGLER och UPPFÔRANDE. Inte lätt att vara en ung grabb ibland...!

Kan även märka att vinterpälsen har börjat att släppa på vissa och vet då av erfarenhet att snart är hela jag konstant insvept i ett moln av hästhår. Hade jag bara visst var man kunde sälja alla dessa hårstrå så hade jag blivit en väldigt förmögen kvinna.

Solen skiner,några plusgrader iallafall på dagtid,jodå,det finns hopp! Sen vet jag tyvärr (detta oxå av erfarenhet) att det stundar jobbiga tider när all denna snö skall smälta,för att frysa till is på nattetid,och sen smälta vidare. Skridsko tiden kommer snart att infinna sig. Men bara det äntligen blir vår så skall jag stå ut med alla dessa små bagatellerna. Jag är beredd!

Vad jag glädjer mig väldigt till är den kommande Portugal resan,skall åka ner till mitt älskade Hippikos igen och lägga mig i hårdträning en vecka. Träning i massor ,ännu mer god mat och så detta fantastiska portvin. Brukar komma hem därifrån med ny energi och inspiration och Heathers röst klingande i mina öron. En av dom allra bästa instruktörer jag någonsin haft,outtröttlig,klok och påhittig. Men ack så kritisk ibland....Glädjer mig iallafall!

  Lite bilder från tidigare träningar jag haft där nere. Här ser jag så belåten ut att jag alldeles säkert fått ett litet berömmande ord på vägen....

  I galopp ombytenas mystiska värld...minns när Heather skrek till mig "herregud människa,kan du inte räkna till 2???? Det kunde jag tydligen inte....,är så mycket annat att tänka på..!

  Och så var det samla...hela hästen har jag fått ihop,men tyglarna blir bara längre...och längre...och längre! Heather skrek,"håll i grejorna"!   Men när hon har skällt och gormat som allra värst kan det komma ett "Good girl" och då skiner man som ett litet barn igen!

Ovido - Quiz & Flashcards