Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Genomskådad...!

Av Marie Anderberg - 7 mars 2011 13:46

Efter en helg som varit mer stillsam än vad jag kan minnas på mycket länge så tänkte jag försöka vara "back in buisness" idag. Är inte väldigt dålig,men känns inte helt som det ska än så tänkte utgå lite lugnt....och väljer fel häst! Tog med mig Leal ner på ridbanan bara för att konstatera att den blivit precis så dålig som jag misstänkt den skulle bli. På halva så har snön smält till vatten,och vatten fryser till is! Alltså en halv skridsko bana....och inga skridsko på varken häst eller mig,så det fick bli en uteritt istället. På en super energisk Leal,jösses anamma! Jag brukar inte bli arg när hästar bara är pigga och glada när jag rider...men någon måtta måste det vara! Tokhästen var betydligt högre upp i luften än vad jag var kände mig komfortabel med...att vi landade tillsammans var nog mer tur än skicklighet från min sida. Jag fick helt enkelt bli arg ett ögonblick och berätta att sådär kan vi inte ha det,inte alls. Slokörad blev Leal och tyckte nog att mitt sinne för humor var extremt dåligt,han bara busade ju....Skrutt häst, muttrade jag och tyckte faktiskt mig kunna höra hur han muttrade skrutt tant tillbaka!


Men jag har genomskådat han! I helgen när jag inte gjorde någonting roade jag mig med att sitta och kolla i fönstren vad hingstarna runt huset har för sig i sina hagar. Nu vet jag vad Leal gör...absolut INGENTING! Han parkerar sig själv i en solig hörna...står där och spanar...har koll på läget...men lyfter inte en hov i onödan! Inte så konstigt att det blir mycket energi att bemästra när jag väl kommer med sadeln! En hingst i sina bästa år...välmusklad..och i god kondition,han väntar på sin "tant" för att göra av med energin! Tack för den!

  Kunde den goda herren bara syssla lite mer med denna aktiviteten i sin hage så hade jag haft det lite lugnare på mina ridturer!

  Icke springer han en meter längre...nejnej,väntar på mig...sparar på krafterna!

  Summan av kardemumman blir så här....

  Eller så här! Tjohej! Håll idig tanten!

 
 
Maria

Maria

7 mars 2011 20:43

Du får göra som "Dog whisperer" och skaffa ett löpband så att han får springa av sig! Vet dock inte hur en ev säljare skulle reagera om du frågade om det håller för en häst att motionera på..! ;)

http://quovadis.bloggplatsen.se

Marie Anderberg

7 mars 2011 21:38

Jo,jag kan höra mig själv....en liten livlig en..sådär 500kg..håller rullbandet? han skuttar en del...
Är nog redan känd som den tokiga svensken...det besöket i djuraffären kommer INTE att bättra på det ryktet!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards