Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Sjuk Nadja!

Av Marie Anderberg - 13 maj 2009 07:13

Igår kväll när jag tog sista rundan för att kolla till våra föl  så mådde lilla svarta Nadja inget vidare...hon slet hårt för att försöka ta sig upp på benen,misslyckades gång på gång,gav upp,blev liggandes och somnade omedelbart. Jag blev hemskt bekymrad! Innan på dagen hade hon fixat den proceduren fint. Jag pröva att hjälpa henne,men då var alla krafterna slut och hon ville bara sova. Inte bra!

Fick hjälp av Morten och en kamrat till honom att bära den lilla hem till stallet,fick bäddat ner henne i stor box med halm och tillkallat vår veterinär som troget kom. Antibiotika och pencillin blev ordinationen och få hjälpt henne att äta. Så det har blivit spring här i natt för att få Nadja på benen och hjälpt henne att dia,som tur är så uppför Joyita sig som en ängel och accepterar allt detta styr med babyn. Nu på morgonen verka nadja lite piggare och åt med god aptit,men kom fortfarande inte på benen själv. Orolig och bekymrad blir jag!


Annars var det betessläpp för unghingstarna igår och det var uppskattat! Måstae säga att dom imponerade stort när dom skulle bli lastade på hästtransporten! Även dom fyra som aldrig varit med om detta gick bara rakt in och stod lugnt och fint när dom åkte! 2-åringarna uppförde sig som gamla rutinerade tävlingshästar,åkt på bete har dom gjort förr!!! Härligt!


Diva och Distinton blev ridna igår och Corazons "egna tant" var och hälsa på honom!

Idag så ska jag egentligen åka iväg och undervisa en hel del,men får se lite hur det utvecklar sig med Nadja...hon kommer i första hand nu....


Nedan,Nadja när hon var pigg

 
 
Merete

Merete

13 maj 2009 12:32

Krysser alle fingre for den lille vakre, hun har bare å komme seg på bena og bli bra igjen!!

Manga krammor!

http://www.frieserhesten.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards