Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Marie Anderberg - 11 maj 2009 21:53

Nu är det verkligen hektiska tider på stuteriet...! Föl nummer två har anlänt med buller och bång..! Egentligen trodde jag att Joyita skulle föla inatt,tre gånger var vi uppe och kika till henne,men inte det inte. Istället så passade hon på medan jag och tilda var på ridtur med Corazon och Leal,grannen ringde och meddela att föl var på gång,så det blev full trav hemåt på en sjövild Leal..! Ivan hade hunnit dit först och fått hjälpt till lite så allt var ok när vi kom ångande...på svettiga hästar!


Och vilket föl! Tror det är det sötaste jag någonsin sett!! Kolsvart med en lite vit stjärna,alldeles för långa bakben och ett otroligt fint huvud! Den ska bli MIN sa jag till Morten som skrattande konstatera att så fort hade han aldrig sålt någon häst förr...! Nadja får hon heta och den lilla sockersöta som föddes igår är döpt till Nikita! Det får bli N hästar i år!


Nikita har på sitt första levnadsdygn verkligen hunnit att bli en hjärte krossare,så söt och tillitsfull,man bara smälter...! Så långt väl med våra föl,hoppas att det fortsätter i den här takten!!


På förmiddagen hann jag med att rida Estrella,Diva och longerade Smulan med sadel. Allt gick fint och bekymmersfritt,skönt! Planen var egentligen att kört iväg med ung hingstarna till deras bete,men i och med Nadja anlände så hanns det inte med...får ta tag i det imorgon! Fick förresten ett samtal om Miguel från folk som varit och tittat på honom och det var positivt! Kul!


Nedan,Nadja och Nikita

Ovido - Quiz & Flashcards