Direktlänk till inlägg 3 augusti 2010

Magsjukan har slått till!

Av Marie Anderberg - 3 augusti 2010 19:29

Ve och fasa,det är minsann inget som är att leka med....magsjukan har slått till här på gården! Och då inte på grisen...utan oss människor! Av alla sjukdomar som man kan drabbas av är detta en som jag har respekt för....när det börjar att bli kö utanför toaletten,då kan man hålla sig för skratt.  . Allt går på mindre än halvfart och fastän jag varit på benen hela dagen så har det inte uträttats några stordåd precis.

Frida,en av mina duktiga hästtjejer har dessutom rest hem idag,efter en månads intensivt arbete...hon kommer att vara saknad. Och snacka om maximal otur...att ut och resa magsjuk...stackarn!

Klara,min andra duktiga hjälpreda kommer att stanna kvar hos oss ett tag till,och det behövs,det ska gudarna veta! Vi har varit väldigt effektiva (kanske för effektiva?) och nu är det 13 hästar som är igång och rids,och det bär respekt med sig!

Vad som är så skoj är att det är ett gäng med olika personligheter och förutsättningar,men ALLA fungerar väldigt bra,det är ingen man drar sig för att gå och sadla...det är häftigt! Men det är på hög tid att börja och sälja.....


Tjejerna här har börjat komma igång och tillverka lite video snuttar på hästarna (jag har bara lyckats med min grisvideo) och jag tycker dom är duktiga!

Nedan ett smakprov på Leon,en 3-årig Hispanoarab e.Leal Tror nog att han vår i särklass "coolaste" 3-åring,där får man vara ganska så kreativ om man ska få han till att höja på ögonbrynen! Men när han väl visar så fin han är,då gör han det ordentligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards