Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Marie Anderberg - 30 augusti 2010 20:58

Efter en hektisk sommar så tog jag mig en frihelg...och passade på att bli förkyld! Att det bara går an...men jag får trösta mig med att kära lilla kiropraktern har gjort min onda rygg som ny igen, så man skall väl inte klaga!

Jag måste säga att det har tagit lite ny fart på intresset för våra saluhästar! Det är med lite blandade känslor...jag är förstås jätteglad att "mina" skyddslingar kommer till bra nya hem..,men samtidigt så är det lite vemodigt att veta att dom just inte är "mina" skyddslingar längre...komplicerat det där!

Lille Otono blev checkad av veterinär i torsdags och kontrakt skrivet i fredags! Så nu kan jag bara säga grattis Viktoria till ett jättefint hingstföl! Han kommer förstås att stanna här hos sin mamma och mig tills November. Så inga vemodiga avsked där än...

Söta Smulan blev checkad och röntgad idag på klinik och reser till sin nya ägare till helgen. Ett stort grattis till Anette,Smulan är verkligen en lite favorit hos mig...alltid positiv och glad,men ändå stencool! Vilket hon även passade på att visa idag,när hon uppförde sig som en gammal resvan tävlingshäst,både till och på kliniken! En fröjd att ha med sig sådana hästar hemifrån! Hela mitt tids schema och planering sprack ganska så rejält och det var en något stressad Klara och mig som lastade häst och for iväg. Den som var klart "coolast" var Smulan!

Här en bild från ett träningspass i Maj,lilla fina hästen!

Även Ita  skall checkas av veterinär denna veckan,hon har redan rest iväg till sitt förhoppningsvis nya hem för att se att matchen med sin nya ryttare var helt rätt 

och att både häst och ryttare trivs. Än så länge är det bara positivt,och det ser ut som ett ekipage med stora potentialer. Skoj!

  Ita är ju en liten fröken med väldigt fina rörelser och hon är dessutom inmätt som D-ponny. Jag har hela tiden hävdat att denna lilla fröken verkligen kan ta sig en bra bit inom ponny dressyren med rätt ryttare! Det kan bli spännande det här!

Nya kunder väntar imorgon och på onsdag,så det känns som om vi har fullt upp med att visa hästar...ska bara försöka att kurera mig från förkylningen!

Ovido - Quiz & Flashcards