Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av Marie Anderberg - 24 augusti 2010 21:32

Det känns ganska så välbekant det här;att när det blir tid för att pressa halm och slå andra skörden med gräs,då blir det ostadigt väder med regn minst varannan dag. Högst opassande!! Jag tror inte att väderleks rapporterna har varit så noggrannt studerade så många gånger per dag sen i fjor vid samma tidpunkt. Ska det slås gräs,eller inte...går det att pressa halm i kväll,eller inte....lite extra spänning i vardagen! Men jag vill så gärna ha in gyllengul torr halm att använda till hästarna när den sibiriska vintern kommer. Vi fick pressat en del igår...,men långt ifrån så mycket som det behövs...och idag har det sprutat regn från skyarna! Suck! Spänningen stiger....! Hade jag varit bonde på heltid hade jag helt garanterat haft magsår...jag är så säker!

Årets stora bragd i backe löpning har jag nu avklarat. Alla mina bäer har nu samlats ihopa från det stora,väldigt backiga betet och transporterats hemåt till lite mindre och mer översiktliga bete. Bragd kallar jag det....min flock har nu överstigit 50 små raska bäer....och att samla ihopa dom,det är inte bara helt lätt! Har nu bestämt mig för att nästa stora djur invenstering från min sida kommer till att bli en Border Collie! Humla är en fantastisk hund på alla sätt och vis...men att hjälpa till med samling av bädjur,det går faktist sådär!

  Kelly,mitt allra första bädjur. En dam som fick en stor plats i mitt hjärta och faktist är skulden till att jag idag har så många som jag har!

Vad som är lite skoj är att vi har haft en del besökare som kikat på våra salu hästar,både föl,unghästar och ridna hästar. Alltid kul att visa fram fina hästar!

Imorgon skall vi besiktiga lilla charmiga Otono,och på måndag är det Smulans tur.

  Här är Otono med sin mamma Jacaranda,ett avelssto som jag är väldigt förtjust i.

Ovido - Quiz & Flashcards