Direktlänk till inlägg 10 februari 2009

Mys i stallet och Zorro bland vedsäckar!

Av Marie Anderberg - 10 februari 2009 20:43

Efter gårdagens aktivitet i kylan beløna jag mig själv med lite inne arbete i stallet idag..Allt vatten i stallet har gett upp i takt som graderna kryper neråt på termometern och har då förvandlats till is.  Men till min stora lycka har det nu kommit in värmefläktar i stallet! Och det är trevligt!


Så efter allt det dagliga jobbet med mockning,foring,in och ut släpp av hingstar i rasthagarna så blev det tid för "stallmys". Alla hingstarna plus Curazon blev ryktade,putsade,kammat ut långa manar och oljat hovar på!

Med lite musik på radioen så tycker jag att det är ett jätte mysigt jobb,att gå från box till box och umgås med hästarna.

Och det är väldans populärt,alla gossarna visar sig från sin bästa sida och jag tror faktist att dom njuter av att bli ompysslade!


Hela vårt lösdrifts gäng har haft en väldigt spännande dag! Våra litauiska arbetare har tillbringat dagen med att lasta ut vedsäckar och lastat dom i en hästtransport. Detta skedde i hästarnas hage,och det finns inget som kan vara så nyfikna som ett gäng unghästar..! Och många av dom som helt plötsligt inget hellre ville än att gå in i en hästtransport! Zorro,som i sig själv är ganska så stor, lyckades att i ett obevakat ögonblick klämma in sig själv bland en massa vedsäckar i transporten...våra stackars arbetare kom och fråga mig om jag kunde få ut hästen därifrån,dom hade försökt men Zorro vägra gå ut! Men med lite mild övertalning gick det också bra.


Ovan en bild på Dora,den mest ambitösa häst jag vet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards