Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Marie Anderberg - 13 februari 2009 17:16

Jag brukar inte ha så lätt för att gråta,men idag kom det faktist en tår i ögonvrån...Men den var av glädje! Romero,vår andre svarta hingst har nu fått en ganska stor rasthage och där är väldigt mycket snö. Det går mig en bra bit upp på låret och den är väldigt kämpig att ta sig fram i...tro mig! När det var dax att ta in hingstarna så befann sig till min stora olycka Romero allra längst bort.Jag stod och tittade ut över havet av djup snö och förstod hur slitsamt det skulle bli att ge mig ut på jakt efter honom..! Fick ett infall att försöka att kalla honom till mig,och började hojta med min mildaste stämma..."fina hästen,kom till matte"! Och döm om min förvåning när han lyfter på huvudet,kikar på mig och sätter av i galopp med rak kurs mot mig!!

Stannar två meter framför mig och kikar under lugg på mig! Jag blev såååå glad! Fin fina hästen! En sann gentelman!!


Annars kämpade jag på med ridningen trots min väldigt ömma bakdel..! Ivan var snäll och fick lite bilder.(se nedan,Dora och Corazon)


Corazon fortsätter jag att skritta och trava lite försiktigt och det går nästan för bra...han är bara väldigt snäll och samarbetar allt vad han kan! Det kommer att bli en kalas ridhäst!


Dora uppför sig som en välriden dressyrhäst fastän hon egentligen är riden ganska så lite..hon tar detta på fullaste allvar! Det verkar på henne som om känner sig väldigt speciell när sadeln kommer på ryggen och hon får den "stora äran" att bära runt på sin matte! Tänk om alla hästar var sådana!


Sassi fortsätter storstilat med sitt ypperligt goda humör och mystiska pipljud! Och blir piggare för varje dag som går!

Lägger ut lite bilder på henne imorgon.


Men nu får det vara fredags kväll..så blir det fortsatt jobb imorgon!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards