Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Marie Anderberg - 8 februari 2009 10:24

Jag har av min underbara family blivit tilldelad en "frihelg" och har blivit förbjuden att hoppa runt bland hästarna...Så igår tillbringa jag dagen med att vila och sova,om vartannat,medan snön vräkte ner utanför fönstret!


Idag är det dessutom morsdag i Norge så det blev kaffe på sängen...och en skadad Kamikaze pilot! Ivan och Tilda var ute och serverade stallhästarna frukost då dom hitta en av piloterna skadad inne i boxen hos Gepeto! Tilda kom springande med den omtöcknade hönan i famnen upp till min säng,och var djupt oroad! Det är inte alla som får en höna i sängen...

Nåväl,ner med den lilla piloten i köket,där vi kunde konstatera att hon hade några sår och var ganska så blöt.På med sårspray men Tilda var orolig över att fjädrarna var så blöta,i -13 grader var hon bekymrad att hela piloten skulle frysa till is..! Det bästa jag kunde komma på var hårfönen!  Så försiktigt vi kunde blåste vi fjädrarna torra,och nu får vi bara hoppas på det bästa!


Det börjar att dra ihop sig till lamningstid och det är något jag verkligen glädjer mig till! Jag är överdrivet förtjust i lamm! Några av dom mest förtjusande varelser som finns! Jag har min lilla hobby med 10 stycken får som väntar lamm nu i februari! En av mina allra trognaste vänner här på gården var ett får som hette "Kelly". Hon var med mig jämt,konstant 2 meter bakom mig vad jag än hitta på. När jag gick in la hon sig på trappan utanför dörren och vänta på att jag skulle komma ut igen! Jag fick henne som ett litet flasklamm och någon så hängiven kamrat har jag sällan skådat!

Till min stora sorg dog hon efter en kort tids sjukdom i höstas...


En annan liten figur jag tog hand om i somras är "Kalvin"! En liten kalv som hittades liggande brevid sin döda mamma...mitt hjärta smälte och Kalvin

fick komma hit. Idag så har han blivit en ganska så rejäl kille som har en box brevid hingsten Codicioso.Dom två har faktist blivit riktigt goda vänner,och ofta hittar jag hingsten när han står och hänger med huvudet inne hos kalven!

Vänskap kan verkligen blomma upp där man minst anar det!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards