Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Trött....

Av Marie Anderberg - 13 april 2011 19:56

Dagen som idag kan jag egentligen sammanfatta med ett enda ord...trött! Jäklar så trött! Satte mig för att bara vila "ett öga" och vaknade förvirrad 2 timmar senare. Jäkla skit,det här natt vaket är egentligen inte min grej,men det är bara till att bita ihop...själv valt,går inte att gnälla då. och INTE ETT ENDA nytt lamm! Beklagade mig högljutt för min bä guru som bara skrattade och klappade mig på axlen,"sov en natt så skall du se att det står ett litet gäng där på morgonen",var hans tröstande ord. Måste bara säga att den mannen också hade mörka ringar under ögonen och såg sliten ut!!! Vi är fler som vakar....

Min allra minsta lilla kille!

Och jätte tjejen vars lillebror gav upp...(Inte nyfödda, Maria,men sen i fredags!)

Förutom då alla dessa jäkla bäer så fortsätter jobben med hästarna som vanligt...ingen rast och ro! Två unga herrar som jag har haft lite besluts ångest över är Micki och Gepetto

Micki fyller 3år och Gepetto 4. Båda är hingstar med en hel del vår känslor och i mellanåt är lekarna lite väl häftiga enligt min mening! Herrarna mäter verkligen sina krafter mot varandra....och som åskådare kan jag ibland tycka att det är ett fullständigt under att dom inte skadar varandra! Egentligen så är gepetto den första 4-års hingsten som jag har tillsammans med en annan hingst. Det brukar vara slut på det när dom fyller tre här....då har det bara blivit för vilt! Men sen samtidigt så tycker jag att det är så synd att skilja dom eftersom dom även kan tillbringa massor med tid åt att stå och klia varandra,solar ihopa utslängda på backen och dom två och äter helst ur samma mathög. Dom är verkligen vänner! Men var går gränsen??? Jag studerar och funderar! Väger fördelar mot nackdelar! Inte lätt att veta vilket som är rätt att göra.  

En liten bild på Ida och mig sen i söndags.      

 
 
Maria

Maria

14 april 2011 00:13

Herregud... sover du hos bäerna..? Känns typiskt för en karl att säga att "sov du", och så vakar han själv..! Som att kvinnor inte klarar det lika bra som män... Hmm....

Vilka söta bäääbisar! Lille killen ser ut som om han är redo att lyfta och flyga iväg med sina söta öron ;) Tjejen är ju hur fin som helst! Åh.. jag älskar får...

Jag vet att jag inte har någon egentlig hästerfarenhet.. men om du skulle fråga mig så tycker jag att du kan låta dem gå tillsammans. Gnabb, bråk, vänskap och bus tillhör ju flocklivet, och hästar är ju flockdjur. Förstår att du är rädd för skador.. Har sett hur nya hästar "välkomnas" med bitsår och sparkar över hela kroppen... manen som slits av, bortjagade från utfodringshögarna... Men oftast reder det ut sig, utan bestående skador (min lilla erfarenhet). Står de och kliar på varandra, ja då är de ju kompisar, men jag gissar att det kan gå ganska så vilt till när de sätter den sidan till...
Kanske avvakta och se om "bråken" verkar hålla sig på samma nivå, eller om de avtar eller eskalerar..?

Tänker på dig <3

*STOR VARM KRAM*

http://quovadis.bloggplatsen.se

Marie Anderberg

14 april 2011 08:21

Nja,jag sover inte hos bäerna men är hos dom ca var tredje timme och kikar att allt är som det skall. Sömnen som då blir i små ryck hela tiden är ganska så slitsam iallafall för mig.
Får se hur jag gör med Gepetto o Micki,studerar vidare!
Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards