Direktlänk till inlägg 5 april 2011

På Mitt sätt idag!

Av Marie Anderberg - 5 april 2011 16:19

Grubblade hela kvällen igår...och halva natten också för den delen över Gepettos mindre trevliga uppvisning igår....och det heter ju skam den som ger sig så det blev faktiskt hans tur i morse igen. Samma visa som igår....ner på ridbanan och jobb i lina där jag var jättenoga med att han fokuserade på mig och mina kommandon....inte spanade in tjejer eller höll koll på resten av världen. Det var jag,jag och så ännu mer jag som var huvudperson. Här pratar vi om en väldigt koncentrerad Marie...ojojoj! Med tanke på säkerheten så hade jag släpat med mig en av Mortens arbetare,min vikarie,som fick noggranna instruktioner om att fånga in hästen om jag gick i backen...och eventuellt plocka upp resterna av mig. Nu var jag beredd och tänkte inte bli tagen på sängen som igår!

Först ett "allvarsprat" med hingsten.....inga märkliga uppvisningar...idag så tar vi träningen på mitt sätt! Gepetto lyssnade....såg lite skeptisk ut,men verkade till att säga ok!

Jag klättrade upp i sadlen..precis som igår stod han som en klippa....men istället för att explodera så skrittade vi lugnt och städat omkring. Gjorde halt ett par gånger och satte igång i skritt igen. Inga problem alls!

Detta är för bra för att vara sant,tänkte jag och bad lite försiktigt om trav....inga bekymmer det iheller...vi travade rundor,vände snett igenom ibland,saktade av till skritt...trav igen....inte en tendens till att vilja ställa till spektakel! Väldigt,väldigt förnöjd kunde jag hoppa av en ung herre som verkade nöjd med sin egen insats! Toppen! Vad i jösse namn som hände igår är svårt att säga...men efter dagens ridpass så kan jag bara konstatera att vi verkar jobba tillsammans igen...inte emot varandra! Det tackar jag för! Och jösses vilken fin känsla det är att sitta på honom...som att köra mercedes! Detta blir skoj att jobba vidare med!     

 
 
Maria

Maria

5 april 2011 19:31

Kan inte låta bli att le när jag ser du "pratar allvar" med Gepetto! Du ser ut precis som jag! Hela du utstrålar att "Jag är lugn, trygg, snäll - men bestämd! Och idag är det mina regler som gäller, ingenting annat.". Och så en söt liten hästis som står där och ser på dig att "Jaha.. en sådan där dag idag då...".
KRAM!

http://quovadis.bloggplatsen.se

Marie Anderberg

5 april 2011 20:42

Ja,man får pröva allt! Går det så går det...och det ju fint!
Kram

 
Ingen bild

monica

6 april 2011 08:42

Verkligen en snygg pojke måste jag säga, precis som alla era andra hästar sååå runda och fina, med betoning på ruuunda.
Hälsn Monica

Marie Anderberg

6 april 2011 09:23

Ja,han är fin...blir nog finare än vad jag trodde från början! Rund...ja...dom har en tendens till att bli det! Vissa värre än andra..HM! Men hellre det än tvärtom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards