Direktlänk till inlägg 9 april 2009

Påsk Lamm!

Av Marie Anderberg - 9 april 2009 11:19

Det visade sig att trots jag var väldigt skeptisk huruvida mina får skulle spricka eller få sina lamm den naturliga vägen så följde dom faktist naturlagarna i år med...På mindre än ett dygn så har jag hjälpt 5 nya lamm till världen...Allt har gått bra,alla är stora och friska,men min sov tid försvann i princip helt...Och som avslutning på det hela var vi bortbjudna på middag igår kväll och det blev sent. Summan av det hela är att jag är rätt så sliten...Idag får det nog bli lite av en vilodag!


 Igår så regnade det en hel del och det tillsammans med smältande snö har gjort att hingstarnas rasthagar står i princip under vatten...Jag använder mig nu bara de två rasthagar som det är "minst" vatten i och hingstarna får gå ut i skift. Det är ganska så opopulärt bland våra herrar,men jag tror det är det bästa jag kan göra så länge.


Leal var den enda som blev riden igår och han var pigg som tusan och jag tror att det tog minst 10 min innan vi hittade en "normal" trav. Men efterhand som överskotts energin försvann så jobbade han på lysande!


Vår Friser dam som bor här har verkligen fått smak på det här med herrar...och står och gnäggar längtansfullt efter Romero och är fortfarande i full brunst! Hon gnäggar och alla hingstarna svarar...lite av en orkester! Men det är klart,det ska ju märkas att det är vår!!!


Nedan,Sassi och Matilda.Lika lyckliga båda två!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards