Alla inlägg den 10 april 2009

Av Marie Anderberg - 10 april 2009 18:39

Så var det påsk,med allt vad det innebär... Massor med ägg ska ätas,(ja mina hönor har några tuffa dagar framför sig),man ska hinna med att vara social och dricka kaffe både här och där,helst hinna att bara vila och göra så lite som möjligt,plus då naturligtvis göra allt det vanliga och sköta om alla djuren... Detta är absolut ingen lätt kombination!!!! Jag kan tycka att det är riktigt besvärligt med sådana här högtider!!


Så har Morten fått den heltokiga iden att vi ska dra till fjälls under lördag och söndag. Jag,en stackars skåning som tycker att hallandsåsen är att likna med Mount Everest och har överhuvudtaget inga skidkunskaper alls... Jag blir jätte nervös...sunda förnuftet säger mig att här finns det alla möjligheter att knäcka ett ben eller två! Vi låter Tea dra på dig så går det fint,säger Morten. Det gör mig inte lugnare kan jag meddela. Tea är Mortens setter och enligt min teori det snabbaste djuret i Sibirien... Jag tror nog att jag inte är hjälpt av detta blir ett höghastighets projekt...Hm,får nog fundera lite till på detta...


Distinton har jag ridit i dag och det gick som tåget! Vi jobbar på med galopp arbetet och det går stadigt framåt. galoppen blir mer och mer kontrollerbar,både framåt och bakåt och åt sidan. Morten sadlade upp Leal med en chilensk sadel vi köpte i Argentina och gav sig ut på en liten tur. Lite bus blev det altt från Leals sida men Morten är inte den som tar illa upp så alla var nöjda när dom kom hem igen.


Inte fler hästar ridna idag,det är ju trots allt långfredag...men lite pyssel med både lösdrifts hästarna i solen och naturligtvis mina lamm har jag kostat på mig. Får väl se om det blir fjället imorgon....

GLAD PÅSK!!!


Nedan,Romero

Ovido - Quiz & Flashcards