Direktlänk till inlägg 2 september 2010

Leta efter spår....

Av Marie Anderberg - 2 september 2010 21:17

Igår försvann 3 av mina lamm och inte kunde vi finna dom...igår kväll fick jag telefon om att det varit synliga på en åker,men att ut och börja leta i mörkret kändes inte så frestande. I stället så började vi dagen med ny bä jakt. Jag och Klara tog oss ut i åkern där dom varit synliga och började att leta spår som små indianer...ganska så spännande! Och som dom "proffsen" vi är så började vi att spåra dom små rymlingarna. Till vår stora förvåning gick spåren målmedvetet hemåt,och rakt in i hagen som dom ursprungligen rymt ifrån....och visst,där låg dom..i godan ro,precis som om dom aldrig varit borta! Sickna små clowner!

Atena och hennes föl Olivia har nu fått komma hem från betet och skallfå stå på box ett tag. Orsaken är att Atena har ont av dom små svidknotten,ja ont av dom har väl alla levande varelser,men Atena kliar sig så mycket att hela hennes fina man är borta. Inte så speciellt trevligt för henne och med tanke på dom små knotten svärmar just nu och är många (!) så tog jag beslutet att låta henne få vara hemma och komma ut lite på dagtid bara. Olivia,hennes föl tyckte väl att iden var så där,men får ställa upp för sin mamma.

  Två förtjusande flickor är det...,både Atena och Olivia!

Ida,Joyita,Atena,Jarama och Grålla har varit på jobb i dag som ridhästar och alla skötte sig fint! Lite pyssel med fölen har det oxå hunnits med,jäklar vad dom växer! Det är ett gäng med "stora grabbar" vi har nu!

 
 
Ingen bild

Ulla

3 september 2010 12:01

Hittade hit och har läst igenom hela bloggen nu. En otroligt trevlig sådan! Vilket härligt (men nog så jobbigt kan jag tänka mig)liv:-)! Är det ert eget stuteri, eller? Finns det nån hemsida? Ha det bra!

Marie Anderberg

3 september 2010 15:36

Hej Ulla!

Ja,det är vårt eget stuteri.
Vår hemsida är lealpre.no

Hälsningar
Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards