Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Marie Anderberg - 19 mars 2009 23:17

Det verkar som att våren äntligen har kommit även till Sibirien!! Strålande sol och och plusgrader idag också,härligt!


Ägnade förmiddagen åt staketen runt hingstarnas hagar,nu jäklar är där ström!! Jag vet...fick ett par stötar och kan bara konstatera att om jag hade varit häst så hade jag garanterat varit den mest lättstängslade hästen i hela bygden!! Tycker att det är förfärligt att få stötar!!!


Tog med mig en ryktskrapa och en borste bak till lösdrifts gänget och tänkte jag skulle hjälpa dom en bit på vägen med att bli av med vinterpälsarna. För du milde att dessa hästar tappar päls...i massor!! Det stod som ett moln med häst hår i deras hage! Nu pratar vi inte lite vinterpäls...våra hästar har liknat isbjörnar i vinter. Stod och tänkte för mig själv att hade jag hittat någon som ville köpa hästhår så hade jag varit en förmögen kvinna!


Det var bara Ita som blev riden idag,dom andra fick sig en vilodag i soliga hagar. Eller kanske det var jag som behövde en vilodag?

Tog med mig lilla Ita ner på min "riktiga" ridbana som sakta men säkert börjar att bli isfri (som sagt börjar) och skritta och trava lite försiktigt med henne. Det gick helt fint,inga bekymmer där inte. Ita är en väldigt energisk häst som är skoj att jobba med.


Mitt största bekymmer för tillfället är mina lamm..var är dom? Eller det var en ganska så dum fråga,jag vet var dom är,det syns på mina fårs jätte magar. Men varför i hela fridens namn kommer dom inte ut till denna världen? Har trott hur många mornar som helst att nu har jag säkert fått lamm,men ack nej! Det påminner mig om att våren och försommaren är en evig väntan....både på lamm och lite senare fölen!! Brukar vara samma visa med fölen,man väntar och väntar!! Men det är härliga tider!!


Nedan,Ita i somras med sitt föl

Ovido - Quiz & Flashcards