Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Marie Anderberg - 9 mars 2009 17:49

Ibland får jag frågan vilken som är min favorit häst här på stuteriet. Jag kan bara säga att där är jag mer än lovligt ombytlig...helt beroende på dagsformen och vad som händer i olika situationer! Idag kan jag iallafall ge ett solklart svar,Corazon är den absoluta favoriten idag!


Tog med honom ner till min lilla plogade ridbana (fast där är bra med snö igen efter helgens väder) och skulle rida ett litet lugnt pass där. Lilla ridbanan ligger granne med vägen och även granne med lösdrifts hästarnas hage,men det har inte varit något problem. Men idag när jag lite stillsamt skritta runt på Corazon var det som fan själv flög i hela flocken med lösdriftshästar! I full fart kom hela jätte gänget stormande genom snön och det är en ganska så imponerande syn med ca 25 hästar i full galopp!! Kursen var rakt mot mig och den stackars unghästen jag satt på...! Det välbekanta SHIT OCKSÅ började att poppa upp i min hjärna!! Såg för mitt inre hur Corazon tänkte hänga på gänget,ok på andra sidan staketet men det kändes som klen tröst...! Corazon började att dansa i sidled men ställde till min stora lycka faktist frågan om vi skulle hänga på...och när jag sa nej så lyssna han jättefint och stannade snällt kvar när gänget passerade med snön sprutande om hovarna! Fin fina hästen, så tacksam jag var!!! Absolut dagens favorit!


Dora och Sassi fick också var sitt ridpass idag,helt utan dramatik! Men det märks på dom att det är mer snö att kliva runt i och allra helst Sassi lugnar ner sig en smula när det blir tyngre underlag. Men det gör absolut inget!!


På söndag ska vi resa iväg med Estrella,ett 4 års sto och få henne avelsvärderad av spanska domare. Tänkte hon skulle bli fin a la spanskt vis och skulle klippa ner manenoch svansen på henne...fram med klipp maskinen och drog igång med självförtoendet på topp...tyvärr så sjönk modet efterhand som klippningen börja bli färdig...det blev inte riktigt som  jag tänkt mig,..alls! Men svansen blev bra...eller iallafall bättre..! Hoppas att domaren mest tittar på bakdelen och inte så mycket där manen skulle varit!!!


Nedan,Estrella i somras

Ovido - Quiz & Flashcards