Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Marie Anderberg - 18 mars 2009 20:17

Har hunnit med massor idag,kanske inte allt som jag tänkt,men iallafall...! Morten fick röjt min "riktiga" ridbana från det mesta av snön och den borde kunna bli ordentligt ridbar inom en inte alltför lång tid. Skönt!!


Idag var den lite is sörjig men lite skritt o lugn trav funka bra. Sassi först ut.

Hon tyckte att detta "nya" ställe var så spännande att hon faktist glömde helt bort att busa! Himla bra! Vi klara faktist av en ganska så behärskad trav idag i fin form.

Corazon var som vanligt snäll och arbetsvillig,skritta och trava han lite på stora volter,han börjar också att gå i rätt form.

Distinton som har isbroddar och klarar underlaget bra fick jobba på lite mer. Han tycker nog att det är skönt att komma igång i arbete igen,trivs bäst då! Är super positiv och så läcker att rida nu...!

Hade planen att rida Ita också men det hanns inte med..Hon får stå överst på listan till imorgon!


En del besök har vi också haft idag,alltid trevligt!

Två tjejer kika på Gepeto och våra 2 små huliganer till hingst åringar. För att riktigt visa vilken action vi kan ha här ibland så passa Lucifer och Gepeto på att dra igenom staketet! Det ligger för mycket snö runt el trådarna fortfarande och strömmen är inte på topp. Hästarna lär sig snabbt!! Jag önska verkligen att jag haft en anställd till att bara sköta staket,men Morten har slått dövörat till....Får ut med en skyffel imorgon då...!


Romero fick sitt första dam besök för i år. Och vilken dam! En i mina ögon (och Romeros) fantastiskt snygg Friser dam. ¨Dock så vill hon inte  bli betäckt riktigt ännu,så vi får prova på fredag igen. Skulle tro att det blir en häftig korsning!


Tredje besöket var av en dam som var intresserad av Corazon och han tycker alltid att det är mysigt med lite extra uppmärksamhet! Såg mest nöjd ut när jag plocka fram sadeln för andra gången idag och uppförde sig efter alla konstens regler. Tyckte att både häst och dam såg förnöjda ut efter en liten tur på vår uppfarts väg som faktist är is/snö fri!!


Efter alla ridturer och besök idag så fick jag en mindre chock när jag kom in i stallet...det hade minsann inte mockat sig själv idag heller!!! Nåväl,fram med rullebör och grep... Kanske har jag bättre tur imorgon???

Nedan,skit snygg Friser dam till Romero

Ovido - Quiz & Flashcards