Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Marie Anderberg - 15 mars 2012 18:06

Fortsatt vårkänslor....sol hela dagen idag med! Det är nästan för bra för att vara sant!

Tidig morgon startade med ett nytt litet tvillingpar i bä farmen. Stora och pigga ungar! Kan inte bli bättre!

Nästa projekt var en ordentlig städning bak på lösdriften...med hjälp av en grävmaskin som skrapade, togs all vinterns häst skit bort och det är nu helt rent och fint! Härligt! Medan grävmaskinen jobbade fick hela lösdrifts gänget ta sig en rejäl runda ner på ängarna...något som var synnerligen uppskattat! Här pratar vi racing på hög nivå! Just nu är egentligen ängarna ett förbjudet område för det rally gänget,marken är alltför blöt efter snö och is smältning och skall vi inte ha en ren leråker så får vi vara lite rädda om dom. Undantag idag alltså...och det väldigt uppskattat! Måste erkänna att jag gruvade mig en aning för att få gänget därifrån igen....men det gick väldigt smidigt! Kul att springa och leka men maten uppe på lösdriften lockade mer efter några timmar. Ibland är det praktiskt att dessa djuren är lite av några matvrak.

 

Full action ute på ängarna!

Leal var på jobb på förmiddagen och gjorde det med bravur! Han är mer än förnöjd att bli aktiverad igen...det där med vintervila tröttnar han väldigt fort på. Men jag kan bara konstatera att hingsten har vilat sig i form....det vi jobbade och slet med sent i höstas sitter där väldigt fint nu! Med andra ord är det ett rent lyx nöje just nu att jobba med Leal! Härligt!

Nästa häst blev Jarama. Fina,fina fröken! Känslig,energisk och med en del temperament.....men utan tvekan en utpräglad en mans häst! Hon vill känna "sin" ryttare och då tror jag att hon skulle gått i döden för den människan. Alla andra är liksom bara lite märkliga enligt Jarama. I somras så var det Ancha som blev" hennes" ryttare,men eftersom det bara är jag här nu så får lilla fröken försöka att hålla till godo med mig. Skeptisk blev hon när jag satt upp...och vääääldigt frågande,"kommer detta verkligen till att gå bra??????" var hela hennes uttryck. Ganska så olik dom andra dynamiterna som jag tagit med mig ner på ridbanan. Där har det varit ånglok som skuttat och busat....Jarama trippade väldigt försiktigt och fortsatte med sina frågor,"hur skall detta gå???".Det fortsatte hon med ända tills vi skrittade hem efter avslutat pass och svängde in på vår grusväg. Då jäklar! Svansen i vädret och årets största luft hopp! JAg tror att hon hojtade,"DET GICK BRA;VI KLARADE DET!!!". Söta hästen!

 

Joyita fick vilodag idag. Och dessutom vara med den stora flocken och busa! Det var en väldigt lycklig häst!

 

Tror att hon var en av dom som busade allra värst....tror att hon har det ganska så bra med sig själv just nu! Alltid på gott humör!



Ovido - Quiz & Flashcards