Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Marie Anderberg - 23 januari 2012 17:01

Hela helgen har det snöat....och mycket snö blev det! Djuren här har lite olika

reaktioner på det hela....mina stackars höns KAN inte gå ut längre,då drunkar dom! Humlan tycker det är siså där....ganska så slitsamt att ta sig fram och alla hennes skatter och leksaker är borta...väl gömda i snö massorna. Hästarna blev överlag lite chockade men de unga har haft det ganska så skoj att leka i den. Det äldre gänget med avels damer suckar och pustar mest...ligghallarna är väldigt populära just nu! Patrick har varit ute en runda men det räckte...ingen riktig vinter bäa den inte!

 

Här är det Oliver som forsar fram....en 1,5 åring som tycker det är lite häftigt med något nytt!  

Den som jag blev mest förvånad över att se leka i snön var nog Romero....han är till vanligtvis ingen vinter fantast alls....och snö är INTE hans grej,men lite skoj blev det allt när det var så mycket!  

Han tog sig några rejäla rundor med spetsade öron....inte så tokigt det här!

   

Att man sedan kunde doppa hela huvudet i snön var också ganska så spännande!

JAg tror att de fina ängar som jag och Leal hade hittat är nog väl mycket snöfyllda nu...ganska så synd faktiskt.

Idag har vi ägnat oss åt lite jobb från marken bara....på vår gårdsplan som är röjd från all snön. Får se om vi vågar oss ut på en tur i morgon för att "kolla läget"! 

Själv har jag haft en nog så spännande helg...har lite hastigt och lustigt kastat mig in i snö röjnings branschen...ett projekt som visade sig att vara ganska så krävande...iallafall när det var snö mängder som dessa. 18 timmar i traktorn och alla djuren som skulle skötas om som vanligt gjorde att säng tiden minimerades till ingenting. Är lite sliten idag....det skall gudarna veta! Men imorgon är det lovat sol...glädjer mig redan!

Ovido - Quiz & Flashcards