Alla inlägg den 13 december 2011

Av Marie Anderberg - 13 december 2011 13:28

Efter att ha haft ett varannan dags väder där det ena dagen är plusgrader och regn,den andra dagen är minusgrader och snö (blåser gör det hela tiden) så har vi nu förvandlat gården till en isbana! Fantastiskt om man är glad i skridsko åkning....vilkna möjligheter till att skrida fram över isen! Men är man bara en enkel djurskötare så är detta mardrömmen över det mesta! Jag och hästarna sliter ont för att hålla oss på benen,det har blivit lite värre för varje dag och idag har det blivit utegångs förbud för alla som inte har isbroddar! Dom hästarna som lever på lösdriften har det inte kul men trots allt blir det inte riktigt så illa där bak. Isen blandas upp med hästskit,foder rester och halm som dras ut från ligghallarna så det gänget klarar sig hyfsat medan resten helt enkelt får stå på stall tills det har blivit bättre tider. Själv undrar jag om det kommer att gå en hel vinter utan att jag bryter något ben....jag är skeptisk,det skall sägas!

Men det är ju Lucia idag,så med gott samvete skall jag tillbringa eftermiddagen inomhus. Kanske baka något gott till lusse fika...eller julstäda lite. Vad som helst....bara jag slipper halka fram på isen medan regnet smattrar ner över mig!

Ovido - Quiz & Flashcards