Alla inlägg den 7 december 2011

Av Marie Anderberg - 7 december 2011 17:03

Årets första snö kom som en liten överraskning redan igår kväll.....och tänk,den hade just den effekten som jag hade efterlyst! För det första var det ljust när jag gick ut på morgonen och alla (iallafall de flesta) hästarna hade vaknat till liv igen! Fölen lekte tillsammans med de andra unghästarna på lösdriften och mammorna och de andra "tant hästarna" var nere på ängen hade olika aktiviteter för sig. Gräva i snön,rulla sig...ja det finns mycket man kan göra i detta vita! Geppeto (som ibland fortsatt är som en jätte baby) fick fullständigt fnatt när han kom ut från stallet i förmiddags! Efter bara ett par steg i det vita så kunde han inte hålla sig riktigt utan små studsade vid min sida ut till sin hage för att där explodera fullständigt! Det blev en uppvisning som höll hög klass vad det gäller att "inte röra vid marken". JAg fick mig ett gott skratt! Härligt att se att hästarna leker igen!

Själv blev jag ivrig att se om snön som kommit räckte som ett bra ridunderlag....och Leal blev försökskanin. En väldigt,väldigt pigg hingst var det som jag försökte att rida....på ett underlag som var betydligt bättre än innan men tyvärr inte helt ok än. Vi fick helt enkelt ge upp ridbanan och ge oss ut på en skritt tur istället....men bara lite mer snö så kommer det att fungera bra med ridning igen.

Ett lite gäng här som inte var så förnöjda med det vita på backen var hönsen....alldeles för kallt om dom små benen....är deras uppfattning om snön. Det blev ingen lång ute stund för dom inte.....absolut skulle tanterna behövt en uppsättning med vinterstövlar att stoppa ner sina små fötter i! Det hade varit en syn för gudarna...men jag är helt säker på att det hade uppskattats till fullo!

Några bilder på Leal och mig från PRE championatet i somras. Fina,fina pojken!

Tänk om man hade haft ett fungerande ridhus...ljust och fint...med värme...och ett bra underlag oavett vad det är för väder ute. Om jag någon gång i mitt skulle bli rik som ett litet troll så är det en sak som jag skall skaffa mig!

       

Ovido - Quiz & Flashcards