Direktlänk till inlägg 20 januari 2011

Stygga Tanten.....

Av Marie Anderberg - 20 januari 2011 14:54

Stygga Tanten,det är jag det...tyvärr! Det är bara till att fråga vissa utvalda av dom unga djuren här som jag försöker att lära lite av livets regler...! Ta till exempel Tea,Mortens setter, hennes åsikt är att jag utan tvivel tillhör bottenskrapet av mänskligheten,jag med alla mina dumma regler! Idag så har Tea fått med sig en ny i sin klubb,det är jag helt övertygad om. Lilla Odessa,föl sen i somras och dotter till min favorit Estrella har dom sista dagarna börjat att tycka att livet på lösdriften är ganska så tråkigt. Men utanför den där där grinden med eltrådar,där öppnar sig en helt ny spännande värld,och odessa har varit väldigt beredd att utforska den. Lilla fröken är en bådig modig och påhittig personlighet,och att genom helt enkelt ta fart och smita mellan dom två eltrådarna så lyckades hon undvika att få ström och helt enkelt ta sig ut på äventyr! Jag har hittat lilla fröken spatserande runt både här och där och överallt. Jag förstår henne så väl...det är ett litet äventyr att upptäcka världen på egen hand! Men ack så opraktiskt för mig! Visst är det ganska charmerande att få besök av lilla Odessa när man håller på någonstans,men det är ju det där med regler! Är man nu en liten häst så måste man snällt stanna i sin inhägnad tills det kommer en människa och hämtar en...,sån är det bara! Så efter att ha lämnat tillbaka henne på lösdriften ett x antal gånger,så tröttnade jag idag,och började att vidta lite extra åtgärder. Två extra strömtrådar fick det bli i grinden,och den lilla fröken fick massa ström vid nästa lilla upptäcksfärd. Inget skoj alls att upptäcka världen längre tyckte Odessa,och har slokörat befunnit sig på rätt sida av grinden hela dagen. I sådana tillfälle känner jag mig faktist elak,hon ville ju inget ont! Men jag skall försöka att gottgöra henne och ta med henne på lite promenader tillsammans med mig istället,så att vi får kollat in världen!

  Odessa i somras. En förtjusande liten fröken!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards