Direktlänk till inlägg 9 april 2010

Nu ÄR det vår!!!

Av Marie Anderberg - 9 april 2010 19:18

Våren är här! Solen både skiner och värmer,dom rätta sorters fåglarna sjunger...helt fantastiskt! Som jag har längtat! Fast man kan ju alltid hitta något att gnälla om,nu skulle det väl i så fall vara leran,för det är sörjigt! Jösses! Inte nog med att alla djuren ute är mer än lovligt leriga utan även hundarna som springer ut och in ett antal gånger per dag är leriga. Summan av det är att jag tror det är praktiskt möjligt att odla potatis på vårt köksgolv nu...SUCK!

Idag har årets första dambesök anlänt,Romero är den lyckligt utvalda! Och med sig hade damen ett alldeles eget sällskap,världens sötaste lilla shetlandsponny! Att den var alldeles otroligt söt, den åsikten delades till fullo av Gepetto som i stum beundran har stått i timmar och bara tittat hänfört på den! Han har på fullaste allvar inte rört sig så många meter sen den lille kom....han står still och bara tittar! Tror att han önskar sig en egen! Nåväl,han får passa på och njuta så länge den stannar här!

Smulan och Ita har varit dom som varit på jobb idag,båda två pigga som sjutton! Lilla Smulan bestämde sig för att det bodde spöken på ena kortsidan av ridbanan och såg sig tvungen att göra lite spektakel av sig varje gång vi skulle passera. Så här precis i början av säsongen när unghästarna skall igång och börja arbeta tar jag inte så illa upp utan är ganska så förlåtande. Det viktigaste av allt är ju att dom ser arbetet som en positiv sak,det måste vara kul!(inom rimlighetens gränser förstås!!!).

Gamla Nahema har förresten oxå varit lite på jobb idag. Hennes uppgift är att lära Tonje lite om ridningens ädla konst och lite hästpyssel i allmänhet. Tror nog att Nahema tycker att det är ganska så skoj...och hon missar inte ett tillfälle att visa upp sina gamla konster, som tex spansk skritt....Hon har humor den gamla drottningen!

  Tonje och Nahema!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards