Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Storhets vansinne!

Av Marie Anderberg - 13 mars 2010 08:38

Det är faktist dom orden jag uttala om en viss herr Lucifer igår eftermiddag! Och jag är inte helt förnöjd med det...Att Lucifer är en 3-åring med ett enormt självförtroende det är jag fullt medveten om,oxå att han är en clown av stor kaliber...men igår satte jag domen "storhets vansinne". Det hela började med att Romero brakade igenom eltrådarna och tog sig in till hagen där lucifer och Gepetto camperar. Jag tror nog att Romero har en och annan oplockad gås med unge herr Lucifer som kan vara nog så retsam på sin sida av staketet. Iallafall så blev det en vild jakt,med Lucifer i täten (som helt glömde att han var stor och tuff),Gepetto som låg som ett mörkt streck efter Lucifer och en Romero sist som hade uttrycket av en sabeltandad tiger!

Inte helt lyckat,så med hjälp av Tilda och Anton fick vi satt stopp för vansinnes jakten och fick bromsat Romero upp i en hörna och fångat in honom. Vi drog en lättnadens suck över att vi "räddat" 3-åringarna och började gå med Romero mot grinden. Då ombestämmer Lucifer sig...glömmer helt att han precis sprungit för livet utan tar beslutet att det mest troligt var han som "skrämt" bort stora stygga Romero och går helt plötsligt till attack mot den vuxna hingsten som jag går med! Hur listigt är det????? Helt plötsligt så är det Romero vi ska försöka beskydda för att få honom ut från en väldigt arg lucifer! Jösses,är det enda jag säger! Nåväl,Romero kom sig ut och in i stallet och Lucifer travade runt i sin hage med minen av att han var kejsare över hela Norge! Inte helt bra....en 3-åring ska veta sin plats här i livet....jag var helt enkelt skitsur! Hade stor lust att hämta Hans majestät Codicioso och släppa han ihopa med unga herr Lucifer,då hade han nog inte varit så förbaskat tuff i så många minuter! Men samtidigt så vill jag INTE ha några slagsmål här! SUCK! Men jag vill heller inte ha en 3-års hingst som tror att han är herre på täppan här...och med min hjälp dessutom! SUCK!!! Det här får jag nog fundera över hur jag ska lösa!

  Lucifer,mitt nya lilla tanke problem! En ung herre so onekligen behöver att få veta sin plats här i livet!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards