Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

En kung som hade halshuggit...

Av Marie Anderberg - 4 januari 2010 16:54

Sista dagen av jullovet för mina änglar,så jag passade på att få lite extra hjälp i stallet! Tänk vad fort allt går när man är många som hjälps åt,helt fantastiskt! Kunde absolut tänkt mig att ha en lite arbetsstyka på si sådär en 3-4 stycken varje dag...jösses vad jag hade hunnit med mycket! I normala dagar så är det mest bara jag..och så Humlan förstås,fast hon är mest till moraliskt stöd! Fast till våren så kommer jag absolut till att behöva ridhjälp..,då blir här alltför många unghästar att rida in,plus att hingstarna skall jobba...Till och med tids optimisten jag inser att det inte kommer till att fungera i verkligheten.!

Dom två små tjejerna Molly och Milano fick följa med mig och Tilda ner på ridbanan idag,mest för sociala grejen och så passa vi på att fota lite. Båda blir 2 år nu till våren och växer så att det knakar om det,allra helst Milano har börjat att dra till väders rejält. Molly ser ut till att bli fin,lite speciellt med henne är för det första så är hon Leals enda dotter (!) och för det andra så är det min gamla drottning Nahemas

sista föl...efter att molly föddes har hon inte blivit dräktig.Med tanke på att hon blir 19 nu så är det inte aktuellt att pröva fler gånger.

Hans Majestät Codicioso kom inte riktigt överens med sin hovslagare i skåne så idag drog jag av hans sista sko och verkade honom. Han stod väluppfostrad och snällt,hade minsann inget emot det alls. Men jag vet hur han kan vara när sällskapet inte passar honom...inte helt lätt att flirta med. Det gäller att inte bli ovän med honom för då är det kört! Hade den hästen varit en riktig kung för några århundrade sen så tror jag han hade skickat många av sina undersåtar till halshuggning!

Nedan,Molly

  Romero ångar fram i snön som säkert är 1 m djup

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards