Alla inlägg den 30 december 2009

Av Marie Anderberg - 30 december 2009 21:52

Det finns väl ingen som uppskattar att bli instängd i ett frysrum en längre tid...i vart fall inte jag! Just nu verkar det som om det här landet har förvandlats till ett gigantiskt sådant! Jäklar att det är kallt...runt minus 20 grader mitt på dagen...och kallare på natten! Det mesta strejkar..traktorn som vi fodrar med..,bilar..,vattnet i stallet...,ja listan kan göras lång..och inkluderar mina fingrar och fötter som antar en lätt lila aktig ton efter en ganska kort stund utomhus! Och det verkar som om kung Vinter tänker fortsätta att härska en stund till..! Kan hålla mig för skratt jag!


Fick ett telelfonsamtal idag som gjorde mig bekymrad...I våras sålde vi en unghäst som enligt min mening var en riktig drömhäst att jobba med..intelligent,arbetsvillig...och väldigt fin i huvudet,drömhästen att rida in...aldrig några bekymmer,en häst att kunna ha väldigt skoj och utvecklas med. Idag så har har han förvandlats till en typ som mer än gärna skickar sina ryttare på en luft tur...och inte direkt visar sig från sin bästa sida! Det är så synd att det blir på det viset..synd om både häst och ryttare! Att ha häst kostar mycket både av pengar och tid,och när då drömmen förvandlas till en mardröm istället,då är det inte skoj längre! Var är det som det går snett? Och vad är det som går snett? Vems fel är det? Är det någons fel? Ja,inte vet jag...men jag tycker synd om alla inblandade! Ska ta mig en tur och hälsa på min "elev" och fråga vad i hela fridens namn han sysslar med!!

Nyår imorgon...jösses vad tiden flyger....tänk,snart är det kanske påsk...och sen midsommar!

(Blir inga bilder idag,har lyckats städa bort sladden från kameran till datorn)!

Ovido - Quiz & Flashcards