Alla inlägg den 29 juni 2011

Av Marie Anderberg - 29 juni 2011 13:33

Ojoj vad tiden rullar på...överallt på denna gård är jag...förutom vid datorn! Tappra är dom som fortfarande kollar min icke uppdaterade blogg. Skall göra ett nytt försök att bättra mig!

Allt flyter på i en rasande hastighet och det enda jag kan göra allvarliga klagomål mot är vädret! Efter en snörik vinter så har de högra makterna tydligvis bestämt sig för att låta regnet pytsa ner över oss....minst ett par gånger per dag! Det går väl an en period...men är mer än lovligt ansträngt just nu. Var sommaren och värmen är det vet i sjutton...iallafall inte här!

Kommer så väl ihåg att jag skrev lite äpplekäckt "att nu är baby boomen slut för i år"....tänk så fel jag hade! Vi är mitt uppe i den igen! Ny tillskottet här på gården är den skyldiga....kor...ett helt hav av kor.....Mortens nya ide och stolthet. Och korna får bebisar....! Och naturligtvis inte utan problem....bland annat har jag nu varit med om att stoppa tillbaka livmodern in i en folkilsken kossa....den kom ut i samma fart som efterbörden! Har väl aldrig sett på maken! Varken ko,veterinär eller jag var imponerad! Måste tillägga att jag frånsagt mig allt arbete med dessa djuren...men när det blir problem så får alla hjälpas åt....och en hel del tid har jag redan tillbringat med det här nya gänget! Inte till min belåtenhet direkt!


Alla "mina" egna bebisar mår bra,fölen växer och lammen likaså...bara frid och fröjd där!

Hästar är i jobb till höger och vänster...det går som på räls! Det som varit lite speciellt nu ett tag har varit utställnings träning av gänget som skall resa till PRE championatet nu på lördag. En hel del skratt har det varit....mest åt mig är jag rädd för! Går,det gör jag hela dagarna...inga bekymmer...springer,det gör jag väldigt ogärna..bara i akuta nödsituationer! Men nu helt plötsligt så skall jag springa i samma takt som en fullvuxen hingst i en flashig trav....ajajaj,vad Anscha och Klara har skrattat åt mig...det går sådär! Fel teknik påstår tjejerna....och jag tror dom! Leal kikar under lugg på mig när jag ansträngt flåsar brevid honom i allt annat än en flashig trav.....jaja,man gör så gott man kan! Himla kul skall det iallafall bli att resa iväg på utställningen...om man bara bortser från själva "spring momentet"!

Ovido - Quiz & Flashcards