Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Oväntad hjälp....

Av Marie Anderberg - 28 september 2011 19:44

Idag har vi visat lite unghästar för en kund,alltid trevligt då jag om sanningen skall fram är ganska så stolt över hästarna här. Och det regnade inte ens....fantastiskt bara det! Det blev en trevlig dag och för min och Anchas del bjöd det på en liten överraskning. Kunden var en mycket trevlig dam som många år varit med i dressyr svängen upp till Grand Prix nivå,alltså en erfaren ringräv i hästbranchen. Och till vår lycka tog hon sig tiden att ställa sig i mitten på ridbanan och hjälpte både mig med Leal och Ancha med Jarama. Det var ju inte precis det jag hade väntat mig att få en topptränare hit idag som dessutom la ner en hel del engagemang i oss! Och gud så nyttigt!! Kan bara tacka ännu en gång...för idag fick jag mig en rejäl skjuts framåt med Leal som jag kan ta med mig i vidare träning! Och för att lyckan skulle bli ännu större så kommer hon tillbaka...så vi har lite hemläxa att jobba vidare med! Tack  Sölvi! Efter besöket hanns inte så mycket med mer förutom "allt det vanliga",stallar som skulle mockas,fodring och så vidare. Det får bli nya tag imorgon...har en del att stå i då är jag rädd för!

Här en bild på Geppeto från igår. Det var ju definitivt inte så att vi var överens hela tiden....jag var faktiskt ganska så sur på honom... (och han på mig,det skall påpekas).Men visst fick bra ögonblick också!

Vi får ta tag i det igen imorgon,jag och den unga herren.    

 
 
Jannike

Jannike

28 september 2011 23:04

Unge herren....gud han ser totalt fullvuxen ut, kanonsnygg!

http://www.jannikejd.blogg.se

Marie Anderberg

29 september 2011 07:57

Ja,jag kan bara hålla med dig....han är en flott ung herreman!

 
Ingen bild

monica

29 september 2011 09:08

Jag ser att Geppeto är ordentligt bränn/frysmärkt.
Visst är han väl en egen uppfödning hos er, hur går det till med märkningen?
Är det spanjorerna som kommer hit?
"hittar" ni på märket själv?
Är alla era uppfödningar märkta -även stona?
Hälsn Monica

Marie Anderberg

29 september 2011 09:54

Hej Monica.
Geppeto är inte född hos oss utan blev köpt som föl,alltså är han brännmärkt i Spanien med sin uppfödares märke. I Sverige/Norge är det inte tillåtet att brännmärka hästarna,dock kan man ansöka om att få sitt "eget" märke...typ ett varumärke hos stamboken...men alltså inte tillåtet att bränna in det på hästarna. De flesta av våra ston är inte märkta,men någon är det. Lite olika hur uppfödarna gör i Spanien. Stuteriet där vi köpt de flesta av våra ston märker bara hingstarna. Andra uppfödare märker både hingstar och ston. Vi själva märker alltså inga hästar alls!

 
Ingen bild

Klara

29 september 2011 14:41

Vad fin han är!! men håll i dig marie!! Kram!!

Marie Anderberg

29 september 2011 16:05

Japp,jag gör det....tro mig!
Kram tillbaka!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards