Direktlänk till inlägg 1 juli 2011

Utställning nästa...!

Av Marie Anderberg - 1 juli 2011 21:59

Efter en hektisk dag så börjar vi nu tro att allt som går att förbereda till imorgon är klart! Hästar har tvättats och skrubbats,läder har smörjts,ridstövlar skiner,bilar är packade,transporter hämtade och så vidare...och vidare! Det är mycket att tänka på med 4 hästar som skall resa till utställning! Något är säkert glömt....men det visar sig efterhand!

Jarama,Ida,Nikita och Leal är det som skall få visa upp sig! Skoj skall det bli...hur det än går! Tjejerna här,Anscha och Klara och så då jag förstås skall försöka att göra vårt bästa....och hålla tummarna för att hästarna oxå gör det! Ingen av hästarna har varit iväg på liknande innan.....inte tjejerna heller...den mest rutinerade är då jag...som klarat av 1 utställning innan i mitt liv. Inte mycket att hänga i julgranen,men det är bara till att smila och prova!

Det enda tråkiga i sammanhanget är att inte Gepetto får följa med....trist som bara sjutton...hade verkligen sett fram emot att visa upp den unga herren....men han har precis börjat med försiktigt travarbete ,små korta stunder och är en bra bit ifrån att vara färdig för ett championat. Men,men,det går fler tåg! Nästa gång så blir det hans tur! Nu håller jag bara alla tummar och tår för att vädrets makter är iallafall lite grann på vår sida imorgon...med andra ord....snälla,låt det inte regna alltför mycket!

 
 
Ingen bild

Ulla

2 juli 2011 11:54

Lycka till!! Håller alla tummar att allt ska gå bra:-)!

Marie Anderberg

2 juli 2011 21:13

Tack!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards