Direktlänk till inlägg 13 februari 2011

Inte en droppe vikinga blod....

Av Marie Anderberg - 13 februari 2011 15:55

Efter busvädret med snö och vind i fredags så slog det om nu i helgen till strålande solsken...och SMÄLLKALLT! Jag som nästan fått en liten föraning om våren efter en ganska så lång mildväders period satte  morgon kaffet i halsen vid en blick på temometern. -24 i morse och -22 igår morse. Seriöst så tror jag inte att jag har en endaste liten droppe vikingablod i mina ådror....,jag är inte anpassad till dessa temperaturer! Igår provade jag att rida Leal,men höll på att frysa fingrarna av mig,det funkar bara inte för mig. Jag tror att både Leal och Lucifer är ganska så missbelåtna med att ha blivit tilldelad en sån frusen ryttare som mig. Joyita däremot drar säkert en lättnadens suck att tränings programmet är inställt så länge.

Idag har jag visat lite hästar för en kund,vilket i och för sig är en trevlig uppgift eftersom jag väldigt lätt blir stolt över "mina elever" här,men det skall sägas att det inte är helt lätt att visa fram det bästa av en häst i -17 grader,snö och is på backen och den inte är riden sen november....! Leon och Atena var det som var intressanta idag och jag tror nog att det uppstod tycke för Leon. "Han har så snälla ögon",sa mamman i familjen och det är helt sant! Och det kan varken kylan eller isen ta ifrån honom!

  Leon från i somras,på ett "något bättre underlag" och trevligare temperaturer!

 
 
Ingen bild

Anne Kristine Rugtveit

17 februari 2011 17:23

Gleder meg til å så Leon igjen : )

Marie Anderberg

17 februari 2011 17:25

Hej!

Ja,han är en riktig liten pärla!
Sees till helgen!
Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Anderberg - 20 september 2013 21:15

Efter en ganska så hektisk period när det har haft en förmåga att gå i ett högt tempo de allra flesta dagar så ser jag nu fram emot en fri helg! Av erfarenhet vet jag att enda sättet att bli ledig på riktigt är att resa härifrån och så ska det bli nu...

Av Marie Anderberg - 18 september 2013 20:44


Ja,i dag har jag haft fullt upp med att rida. Efter flera dagars regn blev det iallafall liiite sol idag och då gäller det att passa på......5 hästar har jag hunnit med att jobba idag. Där går gränsen,det känns tydligt nu i kroppen. Men alla hästarna...

Av Marie Anderberg - 16 september 2013 19:32

Vi har haft ett väderomslag....,ett rejält sådant....och inte till det bättre precis. Från att vara t-shirts temperaturer på eftermiddagarna blev det kallt höstregn,både idag och igår. Hästarna var pladaskvåta och såg lite småfrusna ut idag på sina b...

Av Marie Anderberg - 15 september 2013 08:40

Igår var det dressyrträning som stod med på programmet. Jag fick en förfrågan innan i veckan om jag ville komma och lite hastigt och lustigt slängde jag mig på. In i det sista var jag tveksam vilken häst som skulle få följa med....det finns några att...

Av Marie Anderberg - 12 september 2013 20:34

Just nu måste jag erkänna att jag är väldigt sugen på att ta en tur till sköna Sverige land. Ja,inte bara en vanlig tur utan tillsammans med några hästar till PRE championatet på Strömsholm i Oktober! Tyvärr så blev det inget championat i Norge i år ...

Ovido - Quiz & Flashcards