Alla inlägg den 22 maj 2010

Av Marie Anderberg - 22 maj 2010 10:03

Tiden bara precis skenar iväg...fortare än vad som är önskligt! Min semestervecka i Portugal var helt fantastisk,och Hippikos som ridcentert heter är absolut ett ställe som jag kan rekommendera till alla,var man än befinner sig i sin utbildning och vilkna ambitioner man än har....där får man en puff på vägen!

Ibland har jag känslan av att leva i en egen liten bubbla här på gården med alla djuren...saker sker i världen,men det är inget jag funderar så där hemskt mycket på. Nu blev jag iallafall varse om att det är ett fenomen som heter askmoln....och då blir det lätt trassel med flygningen.....inte hade jag tänkt på det inte! Förvånad blev jag när det blev tvärstopp i Tyskland....och jag blev sittande där ett dygn! Tror nog att det är nyttigt att jag kommer ut i världen lite !

  En ny liten baby har vi fått,eller rättare sagt,Grållan har fått! Ocaso heter den lilla skönheten,ett stort hingstföl,pigg och frisk! Nu drar det ihopa sig och det väntas ett helt litet gäng inom en snar framtid! Men sista lammet har inte kommit än......

  Träningen av unghästarna går som tåget,här är Smulan,en av mina absoluta favoriter! Hon gör verkligen stora framsteg och allt är så lätt.....absolut en häst jag kunnat tänka mig att behålla själv!

  Ännu en bild på smulan......

  Joyita tillsammans med Klara. Nu när jag vant mig med att hjälp här med unghästarna så kan jag inte riktigt förstå hur i hela friden jag klarade av allt detta själv innan...

Ovido - Quiz & Flashcards