Alla inlägg den 31 juli 2009

Av Marie Anderberg - 31 juli 2009 16:53

Jag red Estrella idag...och jag har inte nog med lovord för denna häst!!! Hon blir bara mer och mer fantastisk för varje lektion vi har tillsammans! Helt enkelt en dröm att rida...allt är så enkelt! På henne trivs jag!


Lilla prinsessan Natascha har läget stabiliserats på,såret har slutat att växa...men det är stort nog som det är! Mycket pyssel är det med bandage omläggningar och pencillin behandlingar,men jag måste säga att hon har en ängels tålamod med oss...och än så länge får vi styra på med hennes onda ben. Tur är väl det!


Vädret fortsätter också att inte visa sig från sin bästa sida precis,det gäller att vara snabb mellan regnskurarna... Romero visade ju i vintras att han inte är speciellt imponerad över snö..,och det samma gäller med regn! Han är mer än gärna ute i sin rastgård,men kommer det en regnskur och jag inte hinner att få in honom innan han blir blöt,då ser han ut som om deprissionen är nära...hela den stora stolta hingsten kryper ihop till ingenting och han ser på mig med djup förebråelse! Hur kunde jag bara utsätta honom för något sådant...! Vi har samma åsikter om vädret,jag och Romero!

Nedan,Estrella,drömhästen

Ovido - Quiz & Flashcards