Alla inlägg den 2 november 2009

Av Marie Anderberg - 2 november 2009 17:20

Idag så kunde både jag och Romero hålla oss för skratt,kallt snö blandat regn som skapade en vit iskall sörja överallt...det är varken min eller Romeros grej alls! Vi står nog ungefär lika länge i stalldörren och funderar på om vi verkligen måste gå ut...,och det är inte precis några glädjeskutt vi tar oss fram med!


Faktist så pröva jag att ta med mig Leal ner på ridbanan för att se om vi kunde göra något vettigt,men det gick inte. Sörjan klumpade sig till is styltor under leals skor,så det var bara att ta sig hem igen fortast möjligt. Det var nästan med en viss lättnad jag med gott samvete kunde säga till mig själv att tyvärr,det får bli inne aktivitet idag! Så alla stall hästarna har blivit lite extra ompysslade...Romero var nog lika lättad som jag...!


Stackars lilla Smulan har fått en hovböld som nu är uppskuren,och får stå på box och vara konvalecent med bandagerad hov och pencillin kur. Fastän hon fick vår största sjukbox fylld med halm och fri tillgång till hö så har hon varit väldigt olycklig...mest stått och ropat på sin bästa vän Ita som snällt har svarat henne varje gång från utegången. I eftermiddags så tyckte jag så synd om lilla Smula på tre ben att jag gick och hämtade Ita till henne...sjukboxen är så stor att dom får fint plats där båda två....och dom blev väldigt förnöjda med hela arrangemanget måste jag säga! Och det har blivit betydligt tystare på gården!


 

Nino (hispanoarab) hälsar på Texas (fullblod/PRE)


 

Marokko o Mc gyver i full lek  (båda 1-årshingstar)

Ovido - Quiz & Flashcards